tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Monday, June 13, 2011

remuk hati jimmy...

sedih aku baca kisah jimmy shanley kat metro ari ni,ape ler nasib die dapat bini camtu dlm erti kata lain jimmy salah pilih bini tapi dh jodoh apo nk dikato,bahagia yang dicari tapi perit yang die lalui,jimmy ni dah abih sedaya upaya die nk selamatkan rumah tangga die tapi nasib x menyebelahi die bini die terus menerus buat perangai,
aku x tahu la ape motif sebenar bini die wat kt jimmy camtu kalau xnak bagi ler kat aku hehehe..

mcm yang kite sume tahu jimmy ni dah baper kali naik turun mahkamah,die buat sume ni sbb nk selamatkan rumah tangga die,die nk bini die kembali kat die n taat tapi bini die tetap ingkar,aku rasa bini jimmy ni mng xnk kat die lagi kot,kalau bleh die nk jimmy ceraikan die tapi jimmy xnk pasal die sygkan bini tambah2 skang bini die ngah pegnent n ngah tggu hari nk melahirkan...baby pertama diorg.

aku baca kisah diorg ni kat metro ari ni ade part2 sedih yg jimmy dok citer sedih giler kecian die...
dia cakap cmni.

*inai dijari merah,tapi isteri dah lari kami sempat duduk serumah selama 20 hari tetapi kalau diikutkan saya       hanya dapat bersama 10 hari.


*dirumah semua saya sediakan bahkan makan minum saya sediakan,kain baju saya hantar dobi,bangun tak perlu buat apa-apa,saya x kisah asalkan dia gembira.


*sejak die keluar rumah dan tak balik lagi,setiap hari saya menunggunya,apabila terdengar kereta berhenti depan rumah pantas menyelak langsir,manalah tahu dia balik.


*sebaik saya tahu dia mengandung,teringin benar hati ini menjaganya,membawa menjalani pemeriksaan diklinik dan melihat gambar imbasan bayi kami,namun saya tak merasa semua ini.

nk baca kisah selanjuknya korang klik2 kat SINI.

kesiankan sedih giler beb,bayangkan kalau kita kat tempat die eeee...x dapat aku bayangkan!!!
kiranyer jimmy ni sangat tabah dan penyabar kalau laki lain dah lama kot kena cerai.

sama2 la kita doakan semoga jimmy menemui kebahagian yang dicari semoga dia tabah jalani kehidupan ni sesungguhnya allah sentiasa ade sisi hambanyer yang dlm kesusahan byk2kan berdoa tu jer yang kite mampu buat,
mungkin ade hikmah disebalik sume ni.

           happy jer nampak tapi sebaliknyer kite sume x tahu...

No comments:

Post a Comment

kalau korang rasa korang sweet sila komen....