tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Monday, April 16, 2012

cara masak maggi senang mudah ketiak tak melekit

assalamualaikum...
selamat hari isnin aku tahu asal isnin jer semua orang ada masalah monday blues sebab 2 hari korang cuti tidak bagi aku hari isnin adalah hari mood rajin sedunia sebab hari isnin aku cuti...

hari ni aku nak ajar korang camner nak masak maggi style aku ia sangat mudah tidak memenatkan badan sesuai untuk orang yang malas oh opkos menjimatkan gas kat tepi dinding rumah korang tu selain tu ia sangat cepat mudah lagi bijaksana...

bahan yang diperlukan:

1)maggi tak kisah perisa apa pun...

2)sebijik telor ayam nak guna telor penyu pon bleh..

cara masak:

masukan maggi kedalam mangkuk,lepas tu masukan air panas secukup rasa nak sikit ke nak banyak suka hati perut korang la kemudian masukkan mangkuk berisi maggi dan air panas tadi kedalam microwave
sila rujuk gambar kat bawah ni ahaksss...

kemudian korang tekan punat2 dekat microwave ni masak maggi ni selama 1-2 minit..

sementara tunggu maggi tu masak pecahkan telor tadi ke dalam mangkuk seperti tertera dibawah iyer..

keluarkan maggi yang telah masak tadi ketepikan kemudian kita masukkan pulok telor kat dalam mangkuk ni kedalam microwave kemudian masak selama 40 saat jangan lebih2 kan melayang telor tu kat dalam microwave tu..

inilah rupa telor yang telah siap dimasak senang tidak mengunakan setitik minyak pon bagus untuk kesihatan..

taraaaa...dah siap dah maggi kita tuan2 dan puan2 semua selamat memcuba....

motif entry saje nak ucap selamat menyambut ulang tahun nestle yang ke-100 dah 100 tahun beliau bersama kita ahakssss...

aku rasa hari ni aku terlebih rajin kot atau aku buat2 rajin atau aku terpaksa buat2 rajin sebab bibik demam selain masak maggi aku masak ikan masak lemak dan ini la hasilnya berbaloi-baloi...

aku masak tapi tak makan pon konon2 nak diet jadah diet makan maggi hehe...


ok bye kenyang2 ngantuk la pulok...







7 comments:

  1. wah..boleh ke pakai mokrovave??fes time tgk la..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak berani..kang tebakar megi tu kang.hahahaha

      Delete
    2. mna ada terbakar sy selalu buat!!!

      Delete
    3. hahaha..jgnlah marah..iskh.garang tul.macam mana nak jadi seorang isteri yang manja ni??haha

      Delete
    4. sy akan pastikan sy jd isteri yang manja suatu hari nanti hehe...

      Delete

kalau korang rasa korang sweet sila komen....