tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Sunday, March 4, 2012

bali day 2 part 3

assalamualaikum..

ok i sambung cerita pasal bali lagi harap uollsss tak boring hari kedua dah berpart2 jadah berpart2 kan tapi suka hati aku la belog aku hikhikhik...

lepas habis sembahyang kat masjid tu kami yang gojes serta gebus2 tepung gandum bergerak menuju ke desa jatiluweh ada ape kat sini biar la gambar berbicara


ada sawah padi yang terbentang luas yang sangat indah tempat dia dingin,sejuk indah mata memandang membuatkan mata ini tidak ingin mengalihkan pandangan sambil menikmati secawan kopi perghhh syok!!! subhanallah indahnya...

tengah berangan aku nak beli tanah sebidang kat sini nak jadi pesawah yang berjaya dalam mimpi...

tapi yang tak syoknya masa ktorang sampai kebetulan hujan tak dapet nak merendek kat sawah padi tu tinjau2 dari cafe jer sedih rugi tau takpe2 ade rezeki aku pergi lagi..

lepas lepak sini kami pun bergerak ke ubud balik dan singgah kat pasar ubud tapi banyak kedai dah tutup pasal dah petang sangat pusing2 jap tak beli ape2 pun lepas tu ktorang dinner kat tepi sawah syok tapi pasal dah malam tak nampak sawah2 bagai ku hanya mampu mendengar bunyi-bunyian cengkerik jer tapi syok gak...

ktorang dinner kat sini tapi awas nak makan kat sini kena hati2 ayam ke, bebek ker jangan coba korang nak order sebab diorang tak sembelih,kalau nak makan order la seafood benda lain no..no...no....!!!




kami makan telor dadar always cun...

ikan ape aku tak tahu tapi sedap..


sayur paku pakis mendalah entah aku tak makan sebab aku tak suka sayur


gado-gado sedap aku try sikit jer..


muka kelaparan kalau bab2 makan kami adalah juara..


perut kenyang hati pun gumbira

habis makan balik resort lepas tu kroohhhhh...syok2 kenyang bantai tido memang terbaek tamat episod bali hari kedua no part 4 hahaha....hari ketiga nanti aku cerita ok papai!!!!

No comments:

Post a Comment

kalau korang rasa korang sweet sila komen....