tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Monday, March 12, 2012

bali day 4

assalamualaikum...

seminggu berdiam akibat kemalasan melanda dan mood aku terbang jauh nun disana,klai ni aku nak sambung lagi alkisah aku dibali yang indah lagi menawan..

hari ke empat ni awal2 pagi lagi bangun sebab aku nak tengok macam mana la rupa gunung berapi waktu pagi
jom ibu2 bapak2 semua meliat keindahan ciptaan allah taala...

masa ni pukul 6 pagi cantek kot matahari malu2 nak memancarkan sinarnya lawa kemain...

lake batur di waktu pagi indah sungguh tak rugi bermalam sebelah gunung berapi...

ni hotel tempat ktorang stay cantek kan???masa ni lebih kurang pukul 8 pagi sejuk maklum la tanah tinggi!!!
kalau nak stay kat sini pastikan korang ambek bilik berhadapan dengan gunung berapi syok beb pemandangan takyah cakap ar serba serbi indah best2...

kalau nak tahu seba serbi pasal hotel lakeview ni korang boleh ler layari laman web ni www.lakeview.com atau pun korang boleh call no ni +62 366 52525.

ni tempat ktorang breakfest sambil2 makan boleh tengok gunung berapi best2...

sebelum makan kita bergambaran dulu..

masa ni lebih kurang pukul 8.30 camtu cantek udara segar sejuk sampai mengigil2...

lepas breakfest masa untuk meninggalkan kintamani sobsobsob..kesedihan melanda lagi entah bila ler aku nak sampai sini lagi mmmmm...lebih kurang pukul 10 pagi camtu kami bertolak ke kuta sebab keesokan harinya kami dah nak balik ke malaysia...

dalam perjalanan ke kuta tu ktorang singgah kat tegal lalang tempat padi yang santek2 tu tapi tak turun pun sebab panas giler kot time tu,kat tegal lalang ni selain padi indah menghijau kat tepi2 jalan banyak kedai jual barang2 kaca so ktorang singgah kat sini...


murah2 dan semuanya cantek2 tapi kena pandai ler tawar menawar aku tak beli pun susah kot nanti nak bawak dah ler berat teringin gak nak beli bagi kat emak aku!!!

lepas memborong kat situ ktorang meneruskan perjalanan,kali ni ktorang nak singgah kat tanah lot pulok shopping time ini ler yang ditunggu2 selama ini sebelum pergi ke tanah lot ktorang singgah lunch kat sini gambar2 kat bawah aku cilok kat blog bos aku hehe...




lepas makan kat sini ktorang bertolak ke tanah lot..


kami semua ditanah lot tiba2 macam jakun kan...nak masuk sini kena tiket gak tapi lupa dah berapa rega tiket tu...aku kelihatan kurus di situ PERASAN


tempat aku memborong t.shirt murah2 beb...

lepas habis upacara melontar kat kat situ tiba masa pergi tawaf kat sini lak..

masa ni cuaca takyah cakap panas giler kepala aku rasa macam nak mereng jer...

wiweettt...uollsss,iollssss ditanah lot peace...

erkkkk...gemuknya aku aigooooo!!!!!!



disebabkan panas ambek gambar pegang benner pun kat tepi tangga jer macam takde tempat lain kan kihkihkih...

lepas habis tawaf2 kat tanah lot kami bertolak menuju ke jimbaran nak tengok sunset and dinner kat situ syok tau makan2 kat tepi pantai sambil tengok sunset...

tempat ktorang dinner...

masa sampai jimbaran tu matahari dah nak tenggelam dah pasal otw datang sini jalannya macet...

ni tempat ktorang makan syok tau uolssss kalau nak pergi bali jangan lupa singgah sini!!!

dah berzaman aku tak pergi pantai seronoknya macam nak terjun tapi ombak dia menakutkan...

subhanallah indah sungguh ciptaan mu...

dah malam dah cantek giler time ni merah campur2 hitam...

aktiviti lepas dinner ape lagi shopping ktorang pergi shopping kat sini..

tempat wajib shopping kalau pergi bali barang dia murah2 macam nak nak giler shopping nasib baik tak giler!!!

lepas habis shopping kat sini ktorang pun terus checked in kat hotel tanaya bed and breakfest,hotel ni betul2 kat tepi jalan bising kot tapi ok la kalau setakat nak tido semalaman kat sini sebab keesokan ktorang dah nak balik malaysia,so habis la cerita hari ke.4 aku dibali..nanti aku sambung lak part last kat bali bye!!!!!

No comments:

Post a Comment

kalau korang rasa korang sweet sila komen....