tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Friday, March 2, 2012

bali day 2 part 2

assalamualaikum...

ok aku nak sambung lagi citer pasal bali harap uollss tak boring ada ker orang baca blog gua ni perasannya takpe la tak salah kot syok sendiri hikhik...

lepas breakfest kami2 semua yang cun serta comey bergerak menuju ke destinasi lawatan sambil belajar ke pura taman ayun kebetulan masa kami sampai diorang tengah ada upacara ape ntah aku pun tak tahu sembahyang raya kot hehe...sebab orang bali sekarang tengah beraya dia panggil galungan dan kuningan perayaan ape aku tak tahu korang google sendiri...heee

sebelum masuk kita bergambaran dulu...

masuk jer sini jumpa pakcik ni hai selamat berkenalan...



nak masuk sini kena bayar tau sorang 3000 ringgit ok tipu 3000 rupiah jer...




cantek kawasan taman ni,kat kawasan pura tu diorang tak benarkan masuk so duduk jer tepi tembok tu ambek gambar memandangkan aku ni pendek terpaksa ler terhendap2 terlompat2 nak tengok kat dalam tu sadis sungguh..

habis pusing kat kawasan pura taman ayun tu ktorang bergerak ke tempat lain pulok kali ni tempat dia lagi cantek kat tepi tasik salju mata memandang kita beronggeng ker bedugul lak nak tengok pura yang kat tengah2 tasik tu..

tapi masa nak keluar tu terserempak dengan mereka2 ini ayat skema jer heee...



berserban jangan ko sangka mereka2 ini muslim hindu kot....!diorang nak pergi sembahyang raya la kot kemain berarak macam perarakan hari merdeka..!syok gak tengok makcik2,nenek2 diorang hot giler siap pakai kebaya kemain seksi kalah anak dara....

destinasi seterusnya kita ke ulun danu baratan bedugul...cantek kat sini udara segar nyaman tapi sedikit panas dulu orang kata kat sini sejuk tapi skang tak sejuk sangat tapi best sekali berangin sejuk...best2...

pergi mana2 kat bali ni mesti ada pintu gerbang sebesar2 alam ni tapi cantek berseni...
nak masuk sini pun kena bayar gak tapi aku lupa la baper rupiah..


wiwettt...tiba2 ada tersnap orang tengah beromen hehe..masa ni diorang tengah ambek gambar prewedding kot...

hey...orang kampung saya dah sampai sini tibe2..

nak pusing2 tasek naik boat pun boleh aku naik speed boat sorang bayar 10 ribu rupiah..

seronok maklum la pestime naik speed boat kahkahkah...

lebih kurang sejam round kat situ ktorang pergi makan lak dekat ayam bakar teliwang  sedap ayam bakar dia tapi aku tak sempat nak snap gambar sebab aku kelaparan yang amat,habis makan ktorang singgah sembahyang dekat masjid al-hidayah alhamdulillah ada gak masjid kat bali ni susah kot nak tengok masjid kat sini baper ketol sangat la masjid kat bali ni..

masjid ni tengah renovection entah bila siap tak tahu la...tapi view atas masjid ni memang cantek sebab boleh tengok keseluruhan kawasan tempat ni sebab masjid atas bukit..

selesai solat ktorang bergerak ke tempat lain lak lepas tu singgah kat pasar candi kuning.kat sini diorang jual macam buah-buahan and macam lagi tapi aku tak beli ape2 pun tengok2 jer golongan mak2 suka kot datang sini tapi aku remaja kertu ni macam boring....


gambar ni aku cilok kat blog bos aku hehehe jangan mare bos mare nanti cepat tua...

singgah sini kejap jer lepas tu ktorang bergerak lak ke destinasi seterusnya kita je desa jatiluweh pulok tapi nanti aku sambung part 3 lak sebab hari kedua ni banyak sangat tempat yang kat terjah dan semua tempat yang kami singgah sangat ohsem...ok bye!!!








No comments:

Post a Comment

kalau korang rasa korang sweet sila komen....