tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Monday, February 13, 2012

muka berjerawat????oh bencinya...

assalamualaikum..

muka anda berjerawat???semua orang diatas muka bumi tak suka bila muka dihinggapi jerawat aku sendiri pun tak suka tapi jerawat memang tak boleh nak dielakkan masing2 manusia kat muka bumi akan ada masalah muka berjerawat cuma yamg membezakan adalah teruk atau pun tak baper nak teruk aku alhamdulillah jerawat tu dalam sebulan seketul dua naik tu pun aku kecoh satu dunia woi muka aku berjerawat tak suka..tak suka..

bagaimana jerawat berbentuk???
kelenjar menghasilkan lihan minyak pada akar rambut(bulu roma),minyak terperangkap dan menutup lipori,maka bakteria menyerang dan radang(jerawat) terjadi,oleh itu jangan biarkan muka anda berminyak yang paling penting jaga kebersihan muka kalau rasa2 macam tak sempat nak cuci muka korang guna oil control film macam kat bawah ni...


make sure benda sentiasa ada dalam handbag penting tau untuk mengurangkan lebihan minyak pada muka baru la cun,erkkk cun ker heee....

banyak petua macam mana nak kasi jerawat tu hilang nak elakkan memang tak boleh kaum perempuan terutama sekali time pms tu mula jerawat naik sunggguh aku benci..

tips hilangkan jerawat:
1)ambek seketul ais lepas tu tuam kat jerawat nanti jerawat tu akan kecut la.

2)susu tepung,Bancuh sesudu susu tepung dengan sedikit air. Tepek pada keseluruhan muka setiap malam. Setelah kering, bilas dengan air suam. Amalkan setiap hari.minum pun sedap heee..


3)kulit kayu manis,Asah sedikit kulit kayu manis atau ambil sedikit serbuk kayu manis dan campurkan dengan sedikit madu. Jadikan masker sebelum masuk tidur. Bilas dengan air bersih pada keesokan paginya. Amalkan tiga kali seminggu.

4)korang tenyeh lipstik ni petua orang tua dulu-dulu tapi aku tak pernah buat pun

petua yang horror anda sanggup atau pun tak sanggup jer nak buat gua memang tak ar...
korang korek hidung dan ambek tahi hidung yang dok paling dalam sekali lepas tu sapu kat jerawat euwwwww...

guna pad yang telah digunakan lepas tu sapu kat muka euwwwww...ni lagi gila tak sanggup gua...koarang sanggup ker???

nak dapatkan tips hilang kan jerawat korang tekan kat sini banyak tips2 macam mana nak hilangkan jerawat.

nak senang guna jer OXY 5

Oxy 5  - an effective acne-pimple medication which clears pimples fast

aku suka produk ni 2 hari jer jerawat dah hilang tak payah la korang nak korek2 hidung,asah2 kulit kayu manis tenyeh kat jerawat zaman dah moden kan hehe...!!!!









nota kaki busuk mu:
masa muda2 beliau la nak jaga bila dah krepot reda jer ler



No comments:

Post a Comment

kalau korang rasa korang sweet sila komen....