tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Saturday, February 4, 2012

hafalan shalat delisa..

assalamualaikum...

sambil menaip lap-lap airmata sebab aku baru jer lepas tengok citer hafalan shalat delisa siyes citer ni best menusuk kolbu,sedih,merintih2 jiwa ku tengok citer ni,sedih siot airmata meleleh mencecah kaki overnya..

filem dibuat bagi mengenangkan peristiwa tsunami kat acheh tu,sebenarnya filem ni asalnya novel tapi telah di filemkan so tahniah la buat penulis dan pengarah filem ni memang terbaek....



sinopsis hafalan shalat delisa:
Delisa (Chantiq Schagerl) hidup damai di Lhoknga (30 Km dari Kota banda Aceh), perkampungan di pantai Aceh. Delisa gadis mungil periang. Ia bungsu dari empat bersaudara. Tiga kakaknya, Fatimah (Ghina Salsabila), Aisyah (Reska Tania Apriadi), dan Zahra (Riska Tania Apriadi). Ibunya bernama Ummi (Nirina Zubir). Ayahnya bekerja di sebuah kapal tanker perusahaan minyak internasional. Tsunami 26 Desember 2004 merenggut keriangan keluarga kecil ini.

Pada pagi 26 Desember 2004, Delisa dan Ummi sedang bersiap menuju ujian praktik salat ketika tiba-tiba terjadi gempa. Mereka ketakutan, sebelum sesaat kemudian gelombang tsunami menghujam kampung kecil nan indah itu. Tsunami menyebabkan tiga kakak Delisa meninggal. Sementara Ummi-nya, hilang entah ke mana.


pelakon semua mantap yang buat aku terpegun aku terpesona dengan keenseman abang askar aka smith ensem giler..



ensemnya kawen jom kahkahkah...


time ni buat jiwa ku gundah gulana dia cakap kat ummi dia DELISA CINTA UMMI KERANA ALLAH
sobsobsob..terus meleleh airmata gua rasa nak call mak aku dengan kadar segera nak cakap aku sayang dia kerana allah...i miss my mum

yang ni abi delisa part ni aku memang tak bleh tahan menangis bagai nak giler tak dapat nak bayangkan keadaan kat acheh masa tu sedih2...

nak citer pasal filem pagi esok pun belum tentu habis so korang tengok sendiri korang godeh2 la kat youtube teman sejati..so layan tapi sediakan tisu banyak2!!!

No comments:

Post a Comment

kalau korang rasa korang sweet sila komen....