tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Sunday, September 23, 2012

jenis-jenis kedekut

assalamualaikum...

hai uolsss...how are u????aku ok jer tapi semenjak akhir-akhir aku bizi tahap gilerrrr vavi kerja membukit-bukit aku terpaksa mendakinya secara perlahan-lahan memandangkan aku tak ada staf aku kerja dua orang  jer yang sorang lagi tu staf pinjaman tanpa cengkeram,masalah sekarang ni kerja yang ada sekarang ni memerlukan tenaga empat manusia yang cekal serta tenaga batin yang tinggi serta tenaga-tenaga yang sewaktu dengannya...stop bebeling!!!

ok kita setat cerita jenis-jenis kedekut,manusia dikurniakan macam-macam jenis sifat antara sifat-sifat manusia yang aku tak suka adalah kedekut,ada banyak ketegori kedekut antaranya adalah seperti berikut..

1)kedekut tahi hidung masin
   kedekut tahi hidung masin ni antara jenis-jenis kedekut yang paling teruk la sebab orang selalu     sebut "jenab anak pak mail senget tu kedekut tahi idung masin"maknanya dalam hal ni orang yang cakap tu pernah rasa tahi hidung si jenab tu sebab tu dia tahu tahi hidung jenab tu masin

2)kedekut macam haji bakhil
   kedekut ni ok jer tak tahu nak istilah ape disebabkan haji bakhil tu kedekut semua manusia yang jenis kedekut ni disamakan dengan haji bakhil

3)kedekut nak mampos atau bahasa sopan mati
   sebab-sebab dia kedekut nak mampos mungkin sebab dia nak simpan duit dia untuk hari mati beliau sebab tu dia kedekut nak mampos...

4)kedekut pahhhit''...sila baca dengan mengunakan sabdu
   orang kelate selalu cakap "oloh kedekut pahhit' nate ni:" mungkin kedekut jenis ni orang yang menghadapinya pernah mengalami pengalaman pahit...

aku buat entry pasal kedekut ni bukan ape aku ada kawan ya allah dia punya kedekut aku tak tahu nak ketegori kan apa ko bayangkan aku naik kereta hari-hari pergi kerja dengan dia minyak jauh sekali la nak isikan padahal dia bawak gak kereta tu minta duit nak bayar toll sehengget pon boleh dia buat tak tahu oppssss...entah la semoga allah lembut-lembutkan hati dia supaya memahami kesusahan orang lain!!!!




kengkawan semua jom like page ichaa arissa collection kita shopping secara berjemaah disana ok bye...

No comments:

Post a Comment

kalau korang rasa korang sweet sila komen....