tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Monday, June 18, 2012

macam mana nak cari calon suami???

assalamualaikum...

hai uolsssss....seminggu aku mendiamkan diri memencilkan diri dari arena pembelogkan sebab-sebab utama aku malas sebab kedua takde ideal seketul haram dalam otak aku ni nak mengarang esei 100 patah perkataan pon haram jadah sebab ketiga aku tak baper nak sihat kaki aku sakit aku jatuh tergolek sanpai bengkak kaki,kepala lutut sakit denyut-denyut akibat hentakan atas simen ingatkan dah pecah kepala lutut aku ni, tapi ape kaitan kaki dengan belog kan bukan kita mengarang ayat mengunakan tangan mmmmm...mushkil-mushkil????whatever la...

ok sebelum aku melalut yang bukan -bukan lari dari tajuk seperti terbentang diatas apa kata kita teruskan dengan isu-isu tersebut macam mana nak cari calon suami????perlukah kita mencari calon suami kita dipasar malam,dipasar pagi,pasar minggu atau pon pasar siang????

semenjak umur dah menjengah 28 tahun ni hari-hari aku bertanya pada diri sendiri bila la jodoh aku nak sampai???korang jangan ingat aku dah gatal sangat bukan ape kan tak kira la perempuan atau lelaki kita masing-masing mempunyai impian untuk berkeluarga ada suami,ada anak masak untuk suami dan anak-anak seronok kan kalau berangan perkara-perkara camni???

aku tertarik dengan kata-kata ustaz azhar idrus ni bila akak ni tanya dia....


so apa kata kita gunakan cara ustaz azhar berkenan inbox terus,sekarang ni aku dok berkenan kat anuar zain aku nak try inbox dia huahuahua....

sebagai perempuan opkos la sifat-sifat kemaluan tu menebal berbanding lelaki,lelaki senang asal berkenan jer terus mintak no phone pung...pang....pung...pang ngorat lepas tu couple lepas couple bila dah boring mintak putus senangkan jadi lelaki...pesanan buat lelaki kat luar tu....





aku suka dengan cara camni suka terus ajak kawen yang paling penting biar la lelaki yang datang pada aku tu yang baik-baik yang beriman soleh rupa tak penting paling komem pon dapat macam  mat haron aziz pon dah ok kot hahahaha...yang paling penting dia ada keje tetap!!!!

Jodoh kita adalah cermin diri kita sendri,
bila ingin mendapatkan yang baik.. jadikan diri kita yang terbaik..
bila ingin mendapatkan yang Solehah.. jadikan diri kita Soleh..
bila ingin mendapatkan imam yg baik.. jadilah makmum yang baik pula..
jangan terlalu sibuk menuntut.. Tapi jadilah apa yang kita tuntut terlebih dahulu.. :))




ok bye assalamualaikum...





1 comment:

  1. cari jodoh ni memang tough business. tapi yang penting percaya jodoh itu ada. insyaAllah ;)

    ReplyDelete

kalau korang rasa korang sweet sila komen....