tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Monday, December 26, 2011

hutang wajib dibayar walaupun tak dituntut..

assalamualaikum.....
hai semua selamat bercuti sakan aku pun cuti juga hari ni tapi boring siot dok kat umah nak kuar belum gaji lagi so what to do ngadap jer blog comey aku ni oh comey ker hikhik....hati ni aku nak cerita pasal hutang...
korang mesti pernah alami situasi sengkek tahap gaban sampai nak beli cekedis 20 posen pun takde duit itu jaman kecik dulu la so jalan terakhir pinjam duit kawan,masa zaman sekolah dulu aku ada la sorang kawan tu suka sangat pinjam duit orang bukan setakat duit aku dia pinjam duit orang lain pun dia pinjam juga aku pun pelik dia nak watpe duit banyak2..

so aku pun tanya la dia...

 'woi ko nak watpe pinjam duit orang serata alam???'

dia senyap jer mungkin hobi dia kot pinjam duit orang hutang tu semua sampai la sekarang dia tak bayar takpe la kau halalkan lagi pun dah berjaman entah dia ingat tak tapi dengar2 citer dah kawen aku harap lepas kawen jangan la dia dok buat peel lama dia berhutang sana sini emmmmm...

hari aku nak bagi tips macam mana nak bagi orang yang berhutang tu bayar balik hutang kita sila lihat dibawah...
                                                               








taraaaa.........
                                                               



kihkihkih sila buat surat perjanjian bagus juga idea budak ni aku pun tak pernah terpikir nak buat surat2 perjanjian bagai ni paling tak aku berlagak gengster 'wei bila ko nak bayar hutang aku puihhhh'
idea ni boleh dipakai guna bagus budak jaman sekarang very the clever korang patut masuk rancangan clever kat TVIQ tu nanti boleh jumpa paknil haha....








nota kaki busuk mu:
takyah la berhutang bagai takde duit dok diam2 kat umah

No comments:

Post a Comment

kalau korang rasa korang sweet sila komen....