tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Thursday, August 4, 2011

makcik jual nasi lemak untuk orang tak pose ekkk????

assalamualaikum..

alhamdulillah dah masuk hari keempat kita berpuasa terasa pantas masa berlalu ramadhan makin hari makin jauh meninggalkan kita,seelok2nya dibulan ramadhan kita patut buat amal ibadat bukan melakukan perkara yang dilarang oleh allah.

pagi tadi masa aku nak pergi keje,aku nampak sorang makcik tu jual nasi lemak ape ke jadah pagi buta jual nasi lemak makcik oiii????so aku just berfikiran positif mungkin dia jual untuk orang bukan islam kot ok fine,tapi kan bukan ke orang cina atau pun india boleh pergi beli makanan tempat lain,macam kedai mamat ada gak jual nasi lemak,kot iya pon nak meniaga,niaga la dekat bazar ramadhan ker atau pun jual petang2 untuk orang berbuka ni tak pagi2 buta jual nasi lemak.

korang tak rasa ker die jual nasi lemak tu untuk orang tak puasa,sebab dekat sekitar tempat aku keje tu bersepah jantan2 tak puasa tanpa segan silu hisap rokok la,beli mcd ler kfc ler eee...please!!!tapi kan tak baik bersangka buruk dekat orang kurang pahala puasa aku hehe....!!!

nasihat untuk orang yang tak puasa kot iya pon tak puasa takyah la tunjuk kejahilan serta kemungkaran yang korang buat tu dekat orang,malu la sikit tak malu dengan manusia malu dengan allah insaf2 ler!


nota kaki busuk mu:
rasa nak gi pang laju2 orang yang tak puasa tu

No comments:

Post a Comment

kalau korang rasa korang sweet sila komen....