tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Friday, August 12, 2011

bertudung dibulan puasa jer mazhab mana ko pakai???

assalamualaikum..

hai uolsss....apa khabar sihat dah makan ke belum heheheh????sekarang ni tepat jam 5.40 pagi sementara tunggu subuh boleh kiranya hamba berkata2 dan ingin menasihati kaum wanita seluruh alam semesta bahawasanya menutup aurat adalah wajib,bukan sunat,harus,fesyen atau saje ko nak pakai pastu bukak tutup macam peti ais rumah korang!

yang aku nak berkata2 dengan panjang lebar ni tentang pemakaian tudung dibulan puasa,yang aku tak paham kenapa sesetengah perempuan ni dia pakai tudung time bulan puasa jer,time bulan lain tudung tu akan terbang dibawak arus kemodenasasi mazhab mana yang korang pakai menutup aurat dibulan puasa jer wajib,bulan lain tak wajib ker???

satu lagi yang aku tak paham,kenapa nak pakai tudung kena tunggu seru dulu,sape nak seru korang????
dalam quran sendiri pun cakap menutup aurat adalah wajib so lu pikir la sendiri!tapi zaman sekarang ni ramai orang bertudung sebab fesyen terikut2 tengok orang tu pakai tudung lawa dia ikut sekali pakai tudung bukan sebab tuntutan agama tapi berfesyen semata2 betul tak?





nota kaki busuk mu:
aku start pakai tudung umo 10 thn tak pakai kena sebat kat ayah aku 60 kali heee...


No comments:

Post a Comment

kalau korang rasa korang sweet sila komen....