tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Sunday, July 31, 2011

selamat berpuasa....

assalamualaikum...

                                                       
syukur alhamdulillah,sekali lagi kita diberi kesempatan mengenter bulan ramadhan al.mubarak,bukan bulan yang banyak dijual murtabak,pada bulan ini,umat islam diwajibkan berpuasa bagi memenuhi rukun islam yang ketiga,ingat,wajib -bukan kuih wajit-!disebalik ibadah ini terselit didalamnya satu proses melatih diri -lebih dari PLKN-bukan saja yang berkaitan dengan ibadah puasa,tetapi juga perkara2 lain dalam hidup kita dengan syarat ia dilakukan bersungguh2 sehingga sebati bak sebatian dengan hidup kita,dengan memenuhi syarat2 berpuasa.

sekarang ni mesti mak2 kita tengah busy,fikir apa nak masak untuk sahur nanti,kalau dekat kampung seronok mak aku mesti tanya aku nak makan apa sahur nanti,lepas tu aku ngada2 la mintak macam2,orang nak makan daging masak kicap la,dengan telur mata bufflo yumyumyum mak datang sini skang orang nak mak masak sobsobsob....

agaknya mak aku tengah buat ape ler sekarang ni,dia terawih kot anak dia jer yang malas nak pegi terawih,insyallah esok aku pergi malam ni macam penat jer maklum aku hujung minggu pon kena keje lain la korang tak keje so,ape lagi pergi ler terawih!!!!!

ok la malas la nak taip panjang2 dengan itu saya istiharkan esok puasa,puasa tau jangan tak puasa....

bulan puasa kena muslimah sikit,tutup muka tak baik dedah2,selamat menyambut ramadhan almubarak maaf zahir dan batin......assalamualaikum

5 comments:

kalau korang rasa korang sweet sila komen....