tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Thursday, July 14, 2011

cerita seram malam jumaat..

asalamualaikum....

hai sume malam ni aku nak citer kisah hantu kat korang sila ambek mood seram serap sume ketakutan dalam diri masing2 tapi jangan pandang belakang,pandang depan jer kalau pandang belakang camner korang nak baca tu pon kena cakap ker ishhh...ishhhh...

kisah ini berlaku lebih kurang 5 tahun lepas masa 2 mak aku sakit dan dimasukkan ke wad,mula2 2 akak aku yang jaga mak aku lepas 2 kebetulan akak aku ade ade hal so giliran aku lak kena jaga mak aku kat hospital,aku ni penakut sikit bab2 hospital ni aku x bleh tengok orang sakit balik umah mesti aku sakit sengal kan ntah ler..

kite sambung citer kite,so aku pon dari kl balik klate mak aku dimasukkan kt husm kubang kerian,memandangkan aku ni anak solehah aku pon balik ler klate cuti tanpa gaji sadis betul masa 2 dh ler aku tengah kering nasib baik tiket balik klate akak aku yang sponsor,makanyer menapak la kau ke kl sentral menaiki train skema giler ayat aku malam ni pukul 6.30 pm camtu aku naik train sampai klate pukul 10 am giler lama dalam train sumpah boring nak mampos dah ler xde kawan kat sebelah!

sampai pasir mas ayah tercyg tengah tunggu aku,penat xyah cakap ar sikit lagi nak pengsan tapi aku bertahan demi mak tersyg,sampai jer umah aku pon mandi makan sume terus gi hospital,sampai hospital peluk cium mak nangis2 bagai sebab aku x tahan sgt tengok mak aku sakit kurus sangat tau x pernah aku tengok mak aku sakit camtu sekali sobsobsob!

kite pendekkan citer iyer aku tahu mesti korang boringkan kata citer seram x seram pon,ok skang aku nak mulakan kisah seram aku tadi mukadimah jer!

masa tu maghrib aku pon nak gi mandi ,masa aku lalu nak gi toilet aku macam rasa ade orang dok usha2 aku so aku pon toleh tengok kat bilik sebelah bilik tu seram beb dah ler gelap bersepah lak tu eeee....
aku berenti jap usha2 kat bilik 2 buat2 brani padahal penakut nak mampos,aku usha jap aku pon blah aku rasa seram sejuk jer,siap mandi lalu lagi situ aku rasa ade benda jer kat bilik 2 aku blah cepat2!

dalam pukul 9.30 mlm camtu aku pon tido maklum ler x sempat rehat badan pon penat terus aku enak dibuai mimpi,lebih kurang pukul 1.00 am camtu aku tersedar,aku sedar jer aku cam blur jap aku katner ni lain macam jer tempat ni aku watpe kat sini,pastu aku usha2 macam bilik aku lalu maghrib tadi ni ya allah aku rasa nak menjerit 100 kilometer kose kuda korang tau x aku pon x tahu camner aku bleh ade kat situ
aku rasa cam nak nangis nak mintak tolong tapi sore aku x kuar aku pon baca ayat sikit masa ayat dah tunggang langgang aku dok baca ayat quran bantai jer ler aku pon lari kuar masa 2 aku ngah blur lagi aku ke hulu le hilir aku nampak nurse kat situ tapi ntah nape aku x gi kat nurse 2,aku rilex jap baru ler aku gi kat nurse tanya mana katil mak aku sebab masa 2 aku dah lupa dah mana katil mak aku,nurse tu pandang aku semacam jer aku nak citer kat die tapi masa otak aku blur cam orang bodoh jer!aku pon cari katil mak aku dengan keadaan mengigil aku baring baca ayat quran pastu ok,sedar2 jer dah subuh aku pon citer ler kat mak aku,aku kena kacau ngan hantu terkejut mak aku,keesokannyer terus aku demam mengigil2 badan aku seramnyer kalau bleh aku xnak lagi benda ni berlaku cukup ler sekali eeeee......takutttttt!!!!!!silap aku gak sebab malam 2 aku langsung baca ayat quran sebelum tido sebab penat sangat aku terlelap camtu jer mulai saat itu hari2 aku baca yasin pas smyg iyer aku ingin menjadi muslimah sejati hahaha.....muslimah ler sgt
seram x.....seram x......???????

                                                 kat hospital ni ler berlaku kejadian ngeri itiewwww......


                           

No comments:

Post a Comment

kalau korang rasa korang sweet sila komen....