tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Monday, July 18, 2011

budak2 peminta sedekah

assalamualaikum..

hai semua apa khabar sihat ke atau ada yang kurang sihat maklum la cuaca sekarang ni tak menentu kadang2 hujan kadang2 panas terik kadang2 mendung kadang2 berjerebu,aku alhamdulillah sihat dan bertambah2 sihat dengan jayanya.

hari ni aku nak bercerita pasal budak2 yang dikerah menjadi peminta sedekah kesian kan siapa la dalang disebalik semua ni,dua tiga hari lepas aku ada pergi alam sentral shah alam atau lebih dikenali dengan nama jolokan P.A.S,masa nak balik 2 aku tengok ramai budak duduk melepak dekat tepi quality hotel aku ingatkan budak2 tu tengah tunggu mak bapak diorang rupanya tengah minta sedekah kesian giler aku tengok semuanya kecik2 lagi lepas tu aku dok pikir bila masa pula budak2 ni sekolah ekkkk????

aku tengok diorang ni semua dalam likungan umur 8 tahun hingga 12 tahun tak silap aku ler semua budak2 lagi kebanyakannya perempuan, habis mana mak bapak budak2 tu dok melepak kat umah ker???? lepas tu dia biarkan anak dia pergi minta sedekah dengan orang,giler bangsat nak bapak macam 2!

aku tak sampai hati tengok budak2 tu diperlakuan sampai macam tu tengok muka pun muka masing dok minta belas kesihan,walaupun diorang tu dapat duit tapi aku comfirm mesti duit tu nanti diaorang bagi dekat orang yang jaga budak2 ni siapa ler tu meh sini aku pang ko laju2.....

                                                                            gambar ni hiasan semata2 budak2 tu lebih kurang macam ni ler sian kan?????

ok bye.....

No comments:

Post a Comment

kalau korang rasa korang sweet sila komen....