tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Friday, May 27, 2011

upacara melontar...

hooyeee....hooyeee....aku daa gaji masa untuk menjolikan diri.... ; )!!!!!
nape ekkk?asal gaji jer ade jer agenda2 tersembunyi yang kite nak buat masa 2 berlaku ler upacara melontar pitih dishopping2 mall,bertenggek kat panggung wayang smpi lebam n shopping smpi sengkek!
ssh gak kalau ade pitih ni jap jer dah abih xde pitih pon ssh gak camner nk idup kan mmmm...!!!!
cam aku sendiri asal gaji ade jer bde yang aku nak beli x sah kalau tiap2 bln x shopping mng wajib iyer!
aku mng pantang kalau lalu dpn elianto aku rsa cam elianto menyeru2 aku jer' masuk ler eila singgah2 kat sini
ade sale ni masuk ler ' lalu aku pon masuk belek2 beli...melayan pitih aku cis jahanam ko elianto...!!!
pas 2 round2 lagi jumpe baju cantik2, baju tu pon sama die seru aku beb suh beli tanpa berpikir panjang lebar aku pon beli melayan lagi aku pitih aku,round2 lagi bling...bling...bling mata ku ternampak lak tudung lawa2 die seru aku sekali lagi melayan lagi pitih aku kat c2 dammm...!pastu usha2 duit dalam wallet maka  bermula drama saluran berbayar astro 'eh mne duit aku aku rasa td cam byk lagi ker tercicir alamak camner ni arrrr...tidak pitih ambo gi mno????? 'dok ulang ayat yg same cam astro la dok ulang citer yg sama ishhhh...ishhhh...!


ni ambo nak bagi tips sikit:
first sekali aku nasihatkan sblm kite shopping sattle dulu bde yg wajib contohnyer hutang piutang kalau x bayar seumo idup rasa terbelenggu oh...tidak...

kedua masa korang kuar shopping 2 jgn bwk pitih banyak2 kalau x RM300 confirm abih sekali round.
caye ler ckp ambo..

ketiga jgn bwk ATM CARD,CREDIT CARD N SEANGKATAN DENGANNYER,
bkn pe klu pitih korang dh abih mula ler korang dok usha2 atm klu terdesak sgt credit card ler jawabnyer...
guano demo???

last sekali asingkan duit belanja makan tuk diri kite sendiri bukan org lain iyer,org lain lantak pi!
tanpa kite sedar kite dh abih sume duit mau kebulur makan itu penting sgt penting demi kelansungan idup so asingkan duit makan iyer!
baru leh shopping dengan tenangnyer huahuahua....x sabar nk shopping : )









perhatian sume saya sedang mencari follower no.10 hadiah misteri menanti korang yg jadi follower no.10,
sbb ape aku nak bagi hadiah sbb no.10 tu  no paberet aku sbb aku dilahirkan 10hb tu jer xde niat lain pon lagi pon aku berblog ni saje jer nk mengisi masa lapang aku yg sgt lapang ini hehehe..ok bye!















No comments:

Post a Comment

kalau korang rasa korang sweet sila komen....