tabung nak gi haji

orang-orang bijak pandai

Wednesday, May 4, 2011

degil membawa padah...

askum...
korang rasa korang ni degil x aku rsa aku ni mng degil kdg2 degil aku leh wat org ilang sabar ngan aku,
aku ni jenis kalau aku nak ape2 aku mst daptkan contohnyer laptop akak aku srh beli laptop murah2
n yg biase jer tp aku g beli laptop mahal hehe bkn pe aku dh lama dok usha laptop yg aku dok pki skang ni pas2.....
tanpa berpikir pnjg lebar aku g beli seketui ape ag akak membebel ler aku wat x tahu jer yg penting aku dh beli puas ati aku ngeee...bodo kan aku???
ni ade satu citer yg aku nk story kt korang semoga dpt dijadikan teladan wat kite sume terutama sekali wat diri aku sendiri,ni kisah benar bkn rekaan semata2 alkisahnyer camni masa 2 umo aku bru 15 thn n skang dh tua huhu..biase ler kn darah muda n masa 2 lg ler aku degil ntah ikut perangai sape pn x tahu tapi xde smpi menyusahkn mak bapak aku degil ala2 ngada gitu tuiiii....
citernyer camni aku dh janji ngan kwn aku nk g tmph bj mula2 aku janji nk g ari jumaat tp x jadi psl aku ade hal so aku nk gi ler ari sabtu lak msa aku tgh2 bersiap nk g 2 mak aku tya aku nk g mne  aku ckp ler nk g tmph bju pas2 mak aku kta xyah g ler mak nk kuar ni nk tgk org sakit aku pn ckp nk g gak org dh janji dh ngan kwn org sian die dtg jauh semata2 nk temankn org gi tmph bju mak aku kta gi ler sok aku ckp x bleh sok die ade hal nnt sape nk bwk org g tmph bj pas2 bla...bla...bla...mak aku membebel aku wat x tahu jer aku blah cm2 jer pe lg mrh ler mak aku!vroommm...aku merempit ngan kwn aku  smpi sekerap jln korang nk thu pe jd kt aku????aku xsident wa ckp lu huhuhu...allah masa berkuasa SBB x dgr ckp mak aku hembek ko!!!!!!!
padam muke aku degil sgt sakit tau abih lebam2 bdn aku nasib baik x arwah klu arwah x smpt nk mintak ampun ngan mak aku sob...sob...sob...peristiwa ni mng meninggal kn kesan yg mendlm sgt kt aku supaya aku jadi ank yg baik n mendgr kta so start dr c2 ler perangai degil aku sedikit demi sedikit ilang tp skang kdg2 aku degil gak hehe...
so korang sume jgn jd ank derhaka hormati ler kedua ibu bapa kite semasa hayat msh ade ni....
insyallah hidup kite akan lebih diredai n dirahmati jgn jd cam aku degil...huhuhu

sempena hari ibu yg bakal menjelma ni org nk mintak ampun kt mak klu selama ni org byk wat dosa n menyakiti ati mak dlm sedar n x sedar org syg mak n rindu sgt skang ni mak ampunkan org ekkkk....i luv u muaahhhh...


wat ibu n bakal2 ibu selamat menyambut hati ibu jasa2 kelian yg melahirkan kami akan sentiasa dikenang smpi akhir hayat..

mak ler insan yg paling org syg dlm dunia ni mekasih sbb lahirkan org i miss u mak muaahhh...


                                                         me n my mom

2 comments:

  1. Nak comment benda lain td..tp terpaksa nak teguq..

    Merah sgt la cik kak..berpino mata pakcik nak baca...cuba try warna lembut sket..maybe org senang nak baca..anyway just pendapat 10sen

    ReplyDelete

kalau korang rasa korang sweet sila komen....